UCS logo

ikona słuchawki +48 61 814 83 45  ikona e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.


Jak dobrać odpowiedni dozownik oleju?

Aby układ smarowania zapewniał bezawaryjną i długotrwałą pracę, niezbędny jest dobór odpowiedniego dozownika oleju. Praca tych podzespołów jest niezwykle ważna, ponieważ dzięki niej olej smarny jest precyzyjnie podawany do układu smarowania. Właśnie dlatego kluczowe jest, aby dozownik oleju wyróżniał się dobrymi parametrami technicznymi. Tylko wtedy może zapewnić niezawodną pracę w połączeniu z innymi elementami wchodzącymi w skład systemu smarowania. Wyróżnić możemy kilka rodzajów dozowników oleju. Czym się charakteryzuje każdy z nich  i który wybrać?

Dozownik strumieniowy i dozownik wyporowy 33V 

Pierwszym rodzajem dozowników oleju są dozowniki strumieniowego. Wyróżniają się przede wszystkim tym, że umożliwiają wstrzykiwanie oleju do punktu smarowania w kontrolowany sposób. Jest to możliwe dzięki wyposażeniu dozowników w specjalną dyszę. Dozowniki strumieniowe przeznaczone są do montażu w małej odległości od punktu sterowania (nie powinna przekraczać 10 milimetrów).

Kolejnym rodzajem dozowników olejów są dozowniki wyporowe 33V. Wykorzystywane są w takich systemach, w których niezbędne jest podawanie oleju bez względu na ciśnienie, temperaturę otoczenia i jego lepkość. Zastosowanie takiego dozownika jest niezwykle efektywne, ponieważ proces smarowania jest odnawialny w regularnych odstępach czasu. Dzięki temu możliwe jest zredukowanie kosztów. Dozownik wyporowy 33V może być zamontowany bezpośrednio w punkcie albo w listwie.

Dozowniki DL1, DL32 i kryzy 

W układach smarowania wykorzystywane są również dozowniki DL1 i DL32. Działanie dozowników DL32 opiera się na dostarczaniu środka smarnego pod wpływem ciśnienia linii. Zaletą tych podzespołów jest możliwość montażu w dowolnej pozycji. Dodatkowo w przypadku dozowników DL32 można zmieniać dawki podawanego środka smarującego. W tym celu zostały one wyposażone w pokrętła, które znajdują się po ich zewnętrznej stronie.

Jeżeli w układzie smarowania niezbędne jest zachowanie ciągłości filmu olejowego, wykorzystywane są kryzy. Takie podzespoły są uniwersalne, ponieważ można je stosować zarówno do wysokich przepływów, jak i do bardzo małych. Sprawdzają się przede wszystkim w szybko rotujących łożyskach i umożliwiają pracę precyzyjnych mechanizmów.

W celu zapewnienia maksymalnej wygody użytkowników przy korzystaniu z witryny ta strona stosuje pliki cookies. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.
Kliknij "Zgadzam się", aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.