UCS logo

ikona słuchawki +48 61 814 83 45  ikona e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.


Rodzaje układów centralnego smarowania

Układy centralnego smarowania w maszynach zapobiegają zatarciom oraz usprawniają ich pracę. Przeciwdziałają występowaniu awarii i, co niemniej ważne, pozwalają zaoszczędzić nawet 50% smaru. Wyróżnić można kilka rodzajów układów centralnego smarowania. Sprawdź, jakie.

 

Na czym polega smarowanie natryskowe i MQL?

Smarowanie natryskowe polega na podawaniu strumienia powietrza z niewielkimi ilościami oleju do punktu smarowania. Tak powstała mgła olejowa wykorzystywana jest przede wszystkim w smarowaniu punktów otwartych, czyli:

  • kół łańcuchowych,
  • łańcuchów,
  • prowadnic,
  • przekładni zębatych.

Podczas smarowania MQL z kolei ilość oleju w podawanym powietrzu jest jeszcze mniejsza. Taki proces wpływa na wysoką wydajność obróbki.

 

Jakie są zalety smarowania dwuliniowego?

W naszej ofercie znajdą Państwo układy do smarowania dwuliniowego, przeznaczone dla maszyn, pracujących w pyle brudzie i błocie. Jak sama nazwa wskazuje, smarowanie dwuliniowe opiera się o dwie linie smarowania, włączające się naprzemiennie za pośrednictwem zaworów i zatrzymujące swoją pracę, gdy w obydwu z nich liniach nastąpi wzrost ciśnienia. Są to układy o bardzo dużej wydajności i długich liniach smarowniczych. Środek smarny jest w nich dostarczany rozdzielaczami tłoczkowymi, przy czym istnieje możliwość regulacji wydajności podawania środka. Wskaźnik ruchu z kolei umożliwia wzrokową ocenę prawidłowości pracy dozownika.

 

W jakich sytuacjach sprawdza się smarowanie progresywne?

Podstawą działania systemu progresywnego, także dostępnego w naszej ofercie, są rozdzielacze progresywne. Umożliwiają one dozowanie środka smarnego pod odpowiednim ciśnieniem do każdego punktu, a modułowość systemu, sprawia, że można go dopasować do każdego urządzenia. Układy progresywne dają ponadto możliwość zaprogramowania pożądanej dawki środka smarnego nawet w rozległych i skomplikowanych układach w poszczególnych punktach smarnych. Na końcu linii smarowniczej montuje się rozdzielacz z sygnalizacją ruchu tłoczka, co pozwala stwierdzić czy cały proces przebiega poprawnie. Te układy centralnego smarowania są najbardziej zaawansowane.

W naszej ofercie znajdą Państwo również układy jednoliniowe: wyporowe i kryzowe, układy wieloliniowe oraz mieszane.

W celu zapewnienia maksymalnej wygody użytkowników przy korzystaniu z witryny ta strona stosuje pliki cookies. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.
Kliknij "Zgadzam się", aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.