UCS logo

ikona słuchawki +48 61 814 83 45  ikona e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.


Wymagania dotyczące smarowania szyn kolejowych

Za smarowanie szyn kolejowych odpowiedzialne są smarownice torowe. To urządzenia, które smarują koła jezdne w czasie przejazdu pociągu, by te z kolei smarowały tory. To rozwiązanie sprawia, że zarówno szyny, jak i obrzeża kół mniej się zużywają. Smarowanie ogranicza również hałas emitowany w trakcie przejazdu maszyny, jest więc bardzo przydatne w miastach na szynach tramwajowych.

 

Budowa smarownicy

Smarownice montuje się w przestrzeni międzytorowej, najczęściej przed ostrymi zakrętami. Zbiornik ze smarem znajduje się w szafce z aparaturą sterowniczą. Jest on doprowadzany wężykami do smarownicy i podawany poprzez otwory (dysze) w okolicach główek szyn. To właśnie w tym miejscu smar jest najbardziej potrzebny, by minimalizować tarcie koła o szynę. Smarowanie rozpoczyna się wtedy, gdy czujniki systemu zarejestrują wibracje jadącego pociągu lub tramwaju. System smarowania oferowany przez naszą firmę ma budowę modułową. Jedna listwa wystarcza do nasmarowania toru na długości około 4 km, lecz do jednej stacji pompującej smar można podłączyć 12 listew, które mogą działać niezależnie od siebie. System smaruje dokładnie w zakresie temperatur od -25 ° C do + 45 ° C. Nowoczesne smarownice, takie jak oferowany przez nas Track-Lube, mają zaawansowany system sterowania, używający połączenia sieciowego. W sytuacji, gdy poziom smaru jest niski, operator systemu otrzymuje alert np. na telefon komórkowy. Panel Track-Lube jest przystosowany do zasilania z sieci, lecz można przystosować go też ekologiczną energią słoneczną. W sytuacjach awaryjnych korzysta ze wbudowanej baterii zasilania awaryjnego.

 

Dobór smarownicy

Smarowanie szyn kolejowych nigdy nie obywa się w nieplanowany sposób. Przed instalacją odpowiedniego systemu powinny zostać przeprowadzone badania, które określą dokładne potrzeby smarowania danego odcinka szyn. Specjaliści określają, co jest potrzebne do prawidłowego smarowania i w jaki sposób powinno się ono odbywać. Jeśli szukają Państwo pomocy w zakresie doboru systemu smarowania szyn, serdecznie zachęcamy do kontaktu z nami przez e-mail lub telefon. Z przyjemnością poszukamy najlepszego rozwiązania dla Państwa problemu. Track-Lube jest zdolny do pracy w ciężkich warunkach środowiskowych, co mogą potwierdzić nasi zadowoleni klienci.

W celu zapewnienia maksymalnej wygody użytkowników przy korzystaniu z witryny ta strona stosuje pliki cookies. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.
Kliknij "Zgadzam się", aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.