Centralne smarowanie

W naszej ofercie znajdą Państwo szeroki wybór rozwiązań z zakresu centralnego smarowania. Dostarczane przez nas technologie sprawdzają się niemal we wszystkich branżach przemysłu, ale też w innych gałęziach gospodarki, by wspomnieć choćby transport i systemy do smarowania szyn kolejowych. Centralne smarowanie to konieczność w branżach produkcyjnych, bez względu na to, czy mowa o zakładach produkujących meble, precyzyjną elektronikę, czy żywność. Systemy centralnego smarowania sprawdzają się zatem w przemyśle spożywczym, farmaceutycznym, maszynowych, motoryzacyjnym, chemicznym i wielu innych.

Warto dodać, że w naszym asortymencie znajdą Państwo układy centralnego smarowania opracowane przez doświadczonych inżynierów i projektantów. Nasza firma działa w tym sektorze już od przeszło siedmiu dekad!

Smar do centralnego smarowania

Nieodzownym elementem prezentowanych układów jest oczywiście smar do centralnego smarowania. W naszej ofercie znajdą Państwo szeroki wybór środków smarnych, które podzieliliśmy na pasujące do poszczególnych podtypów centralnych układów smarujących.

Jeśli zastanawiają się Państwo nad doborem konkretnego rozwiązania, serdecznie zachęcamy do zadawania pytań. Nasi specjaliści udzielą Państwu wyczerpujących wskazówek oraz wyjaśnień, doradzając właściwy smar do centralnego smarowania.

Niezwykle ważne przy doborze odpowiedniego smaru do centralnego smarowania jest zwrócenie uwagi na jego parametry.  Jednym z najważniejszych jest konsystencja, która jest podawana w klasie NLGI. Na tej podstawie łatwiej można dostosować wykorzystywaną substancję roboczą do danej jednostki.

Klasa NLGI ma dziewięć poziomów. Są to:

  • 000 – bardzo płynny – najbardziej miękki rodzaj smarów. Stosowane są często w zamkniętych przekładniach zębatych lub łożyskach.
  • 00 – płynny – konsystencja smarów często wykorzystywany do smarowania łożysk i zamkniętych skrzyń przekładniowych.
  • 0 – półpłynny – konsystencja smarów, które często znajdują zastosowanie w przemyśle spożywczym.

Wszystkie powyższe klasy smarów wykorzystywane są do centralnego smarowania.

  • 1 – bardzo miękki – smary o tej konsystencji wykorzystywane są do smarowania m.in. przyrządów pomiarowych, uszczelek, czy węzłów tarcia.
  • 2 – miękki – standardowa konsystencja wielu smarów wielofunkcyjnych.
  • 3 – średnio twardy – konsystencja smarów wykorzystywanych w układach o zwiększonym obciążeniu i narażonych na wstrząsy.

Klasy smarów, które najczęściej stosowane są w łożyskach tocznych i ślizgowych.

  • 4 – twardy – konsystencja smarów wykorzystywanych w produkcji i konserwacji pojazdów.
  • 5 – bardzo twardy –  taką twardość mają jedynie niektóre smary specjalistyczne.
  • 6 – skrajnie twardy – jest to najtwardszy rodzaj smarów. Czasem wykorzystywany jest do uszczelnień labiryntowych.

Smary o dużej twardości mogą być wykorzystywane do uszczelnień armatury.

Oczywiście, sama konsystencja smarów to nie jedyny czynnik, na jaki trzeba zwrócić uwagę przed wyborem produktu odpowiedniego do danego układu centralnego smarowania. Liczy się też skład danego produktu oraz jego kompatybilność ze stosowanym układem.

 

 

W celu zapewnienia maksymalnej wygody użytkowników przy korzystaniu z witryny ta strona stosuje pliki cookies. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.
Kliknij "Zgadzam się", aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.